dinsdag, maart 06, 2007

Ga stemmen, heb erbarmen met de politci


In de Volkskrant van afgelopen zaterdag trof ik een belangwekkend artikel aan. Zo belangwekkend dat ik dat voor altijd met iedereen wil delen. Het gaat over de rol van de polticus en daar kan ik mij goed in vinden. Het verenigen van het onverenigbare, het kiezen tussen twee kwaden, het zoeken naar comprimissen omdat er domweg geen meerderheid is voor een oplossing, het zijn allemaal zaken die ik in de afgelopen jaren van dichtbij heb mogen of moeten aanschouwen. Het leven van een politicus is geen pretje en verdient erbarmen, want zonder onze steun aan hen is er van een democratie geen sprake meer en regeert de sterkste, degene met de grootste mond of degene met de grootste belangen. Lees dit artikel en ga stemmen.

Geen opmerkingen: