vrijdag, november 14, 2003

Foto's uit Sydney en Hong Kong

Ik heb nog even wat foto's verzameld, die zijn hier te bezichtigen. Het zal nog wel even duren vooraleer ik en beetje op een rij heb wat we allemaal hebben meegemaakt. Het werken levert wel zo z'n beperkingen bij het vastleggen van de belevenissen, want het verwoorden van de werkervaringen gaat uiteraard voor. in ieder geval hebben we veel gezien, veel indrukken opgedaan, veel kunnen doen en ze in het verre oosten wel weer een flink zetje kunnen geven in de goede richting. Als ik niet zo moe was zou ik zeggen dat we dat vaker zouden moeten doen.
De steden Sydney en Hong Kong hebben ons aangenaam verrast, ze zijn niet alleen indrukwekkend en adembenemend, ze zijn ongelofelijk veilig, prettig en naar verhouding rustig. De mensen zijn vriendelijk en plezierig in de omgang en het gevoel dat de wereld meer is dan Europa en de States komt goed over als je in die landen verkeerd. Hong Kong had eigenlijk minder engels dan Australie en de culturen van die twee steden verschillen zo van elkaar dat je ze haast niet in een adem zou mogen noemen.
In HongKong was een festival aan de gang waarbij na Santana ook de Rolling Stones acte de presence gaven. In Sydney was DE wereldkampioenschappen aan de gang: Rugby. Ik heb verbaasd op de bank gezeten naast een aantal fanatieke aanhangers van de Walibi's die zonder enig geleid te maken de wedstrijd tegen Wales geloof ik uitzaten, nou dat doen we hier wel anders (kijk zaterdag maar eens). Enfin het was grandioos en voor herhaling vatbaar.

Geen opmerkingen: