zondag, april 17, 2005

Schaken op vijf borden

Nog steeds een beetje erg actief binnen de PvdA AmsterdamVrijdag was ik met zo'n 30 andere gelijkgestoorden in het politieke café waar ik inmiddels al drie keer geweest ben. Ik moet zeggen, het is er gezellig, ik leer er veel van en de mensen beginnen me een beetje te kennen. Ik krijg een pilsje omdat ik zo'n mooi verslag kan maken en ik wordt herkend als de razende reporter. Deze avond ging over het grote dilemma: de samenstelling van de kandidatenlijst voor de verkiezing. Die samenstelling staat op gespannen voet met de de invloed van de kiezer. Om effectief te kunnen opereren dient men een goed team te hebben (als je tenminste meer dan 5 zetels haalt in de raad). Dat team moet dus niet hapsnap door een of andere welwillende veurkeur van een goedbedoelende kiezer verstoord worden, zou je denken. Maar je wil natuurlijk ook wel invloed van de stemmer. Moeilijk moeilijk. Wie nhet weet mag het zeggen.

Geen opmerkingen: