woensdag, januari 18, 2006

Een sekwester zit me in de weg


Na een paar doosjes Neurofen, 6 kilo lichter, 10 kraaksessies, een mooie rontgenfoto, en een MRIscan is het probleem boven water....

Ik heb iets, een kleine sekwester. Dat is een stukje loslopend weefsel. Dat zit me in de weg tussen L4-L5 en geeft een "degelijk wortelprobleem", zoals het in het radiologisch verslag is verwoord.

Ik heb op 6 februari een afspraak bij de neurochirurg, teneinde te kijken of deze splinter operatief kan worden verwijderd. Het is denkbaar dat hij oplost vanzelf in de komende maanden/jaren? De chirug moet uitmaken wat er kan gebeuren.

Ik ben blij dat er wat is, dan is het einde tenminste in zicht (van de pijn)
Sporten, oefenen, bewegen en dergelijke: niet nodig en verstandig
Ik moet doen waar ik de minste pijn bij voel.
Er zijn vormen waarbij juist bewegen helpt, maar niet in dit geval.

Geen opmerkingen: