zaterdag, oktober 11, 2003

De eer aan jezelf ?

Balkenende heeft het doek laten vallen voor de aimabele Friso. Ja, zei hij fier: "ik ben zo aardig geweest de eer aan hemzelf te geven. Goed he, want anders had ik zelf de stekker uit de troonopvolging moeten trekken." God, wat dapper joh, en zo daadkrachtig. En vooral zo aardig dat je daarna de eer toch weer naar jezelf haalt en de schuld aan iedere andere betrokkene geeft. Ik vrees dat na vier jaar regering jouw helemaal niks valt te verwijten, want je ministers hebben toch alle stekkers uit de samenleving getrokken. Ik denk dat de chemie met Friso een beetje op was anders had je geredeneerd als Eric Jurgens: zolang iemand geen misdaad heeft gepleegd is er geen schuld, net zo goed als alle vrouwen van ex-deliquenten niet levenslang schuldig zijn voor de wandaden van hun echtgenoten.
Dapper zou zijn geweest als JP had verklaard met Friso's knieval in de hand: "Mabel's handel en wandel in het grijze verleden is en zal nooit relevant zijn. De AIVD heeft overtuigend onderzocht dat ze niks misdaan heeft. Het is terecht de details uit de Prive te laten houden, zoals we ook met zijn moeder hebben besproken. De pers heeft weer lekker een weekje kunnen profiteren van deze ouwe koek. Friso en ik laten ons niet chanteren door de pers. Sorry, dat ik dit niet meteen vrijdag aan de pers heb medegedeeld en daar eerst met Donner over heb moeten praten anders was dit allemaal niet gebeurd. Op naar de volgende canard."

Geen opmerkingen: