zaterdag, mei 01, 2004

Leren.nl, meer dan een stap in de goede richting.

Leren.nl: Ongelooflijke site, met van alles en nog wat op leergebied. Neem eens een kijkje bij Inleiding tot Kantoorpolitiek.
Ik ben bezig met me te verdiepen in een methode om ervaringen van afdelingen op een overzichtelijke wijze op papier of web te krijgen. Daarbij gebruik ik de STAR methode, die ik als een van de meest waardevolle evaluatie instrumenten heb leren kennen (niet alleen bij sollicitatie en beoordelingsgesprekken). Omdat ik het woord 'star' in nederlands nou net niet vind passen bij het doel van de evaluatie, heb ik dit woord na een halve nacht piekeren vervangen door "Progressie". Progressie is het doel van wat je hebt bereikt en de ervaring is een ervaring die gericht moet zijn op wat je hebt bereikt. Daarmee wordt het de STAP methode of STAPpenplan. Vooruitgang, progressie gaat in stappen. Stappen in de goede richting.

Geen opmerkingen: