donderdag, juni 26, 2003

Breznjev aan de amstel
Overgenomen van Remco Boas, die de werkgroep communicatie leidt.
Vandaag wel mijn eerste politieke succesje geboekt. Ik ben “trekker” van een werkgroep die de communicatie moet verbeteren met de PvdA Leden in Amsterdam. En met die werkgroep hadden we zoals het hoort bij een fris enthousiaste ploeg mensen hoog ingezet op een hoop veranderingen. De afgelopen weken resulteerde dat dan ook dat ik op de meest onvoorspelbare plekken boze hoofdredacteuren, boze gemeenteraadsleden en andere over me heen kreeg. Ons plan gooit namelijk wel enige bastions om van mensen die op Breznjev achtige wijze dachten een onaantastbare machtspositie te bezitten. Maar vandaag heb ik in direct gesprek met het bestuur van de PvdA-fractie in op de Stopera in Amsterdam groen licht gekregen om de ingeslagen weg in te gaan. Dit ging wel gepaard met een hoop gemopper, geklaag en getier van een zeker gemeenteraadslid en in mindere mate van één van onze eigen mede-bestuurders. Maar het is heerlijk om tegen dat soort “dat is de afgelopen 20 jaar al zo vaak geprobeerd dus is het kut” iconen toch de ruimte te verlaten met je gelijk. Op naar het volgende heilige huisje!!!

Als je het leuk vind om te zien hoe het concept eruit ziet ; Plan Communicatie PvdA

Met hem ook mijn eerste succesje dus, van heilige huisjes snap ik nog niet veel, ik weet nog minder dan Remco. Van: dat hebben we al zo vaak geprobeerd, daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar tijden veranderen en het blijft de moeite waard het te proberen.

Geen opmerkingen: