zondag, augustus 31, 2003

Uit goed voor U

Het zit er wat mij betreft weer op, de Uitmarkt blijft een hoogtepunt van het jaar. Het weer was niet altijd geweldig en dat was eigenlijk maar goed ook, want het was al druk genoeg zo en een buitje op zijn tijd houdt de loop er goed in. Hoogtepunt was natuurlijk het optreden op het koekjespodium, zaterdag om een uur of half zes. Ik wist niet wat ik hoorde het kwam me vaag bekend voor. BabyPop zei Jules. Later bleek ik in levende lijve oog en oog gestaan te hebben met Dirk Scheele, waarmee de kinderen in Laos tijdens lange autoritten opgevrolijkt worden.
Spjikerman was niet veel soeps, we konden het slecht verstaan en hij vond zichzelf leuker dan het publiek hem vond (daar hebben er meer last van).
De caveman was ook wel grappig, ik ben niet kapot van Peter Faber, maar hij maakt het zichzelf nooit makkelijk en gooit alle energie op het toneel. De mannen zijn jagers en de vrouwen zijn sprokkelaars. Kom ik vast nog wel eens op terug.
Om 11 uur was de non melting ice cream band (van mijn juffen), maar die heb ik helaas gemist, want het licht ging rond die tijd bij me uit.
De topattractie van zondag was Eric Koller, we hadden de eerste 15 minuten gemist en hebben desalnietemin met tranen in de ogen van zijn act met als poppenkastpop gesmuld. The Lau was aardig, nooit echt serieus eerder beluisterd, Circle Percussion had 3 geweldig grote trommels in stelling gebracht, maar ik verbaas me over het gebrek aan variatie wat in die drumshows aan de dag wordt gelegd, na een half uurtje heb je het wel gehad. Kasper van Kooten was erg aardig met zijn band. Het liedje over het mooie amsterdam, dat iedereen verwent en waar iedereen als vanzelf aan is gewend was aardig gevonden en het nummer met de mooie blouse is toch wel aardig van tekst. De band was prima.
Op de boekenmarkt wat dummies gekocht een boek over internetjournalistiek en een boekje over hoe je een goede leraar wordt heeft Pim zich aangeschaft, onder het motto: know your enemy.
Simone heeft weer twee gesigneerde boeken erbij, van Jack Vriens en Francien Ohmen. Bart zei nog, ik geloof dat ongesigneerde boeken een zeldzaamheid worden.

Geen opmerkingen: