zaterdag, februari 07, 2004

Blijven kan niet ? vertrekken wel ?

Wat het uitzetten betreft denk ik ook wat genuanceerder. Het dilemma is verschikkelijk groot: wat doe je met twee vluchtelingen die zich in een asielzoekerscentrum hebben leren kennen vier jaar geleden, getrouwd zijn en nu een kind hebben. Ik zie de uitzetting in afzonderlijke gevallen niet voor me. Komen ze je bij je deur ophalen? voeren ze je weg naar een soort verzamel kamp om je op transport te zetten? Ik gisteren de Tweeling gezien en moest steeds hieraan denken. Ik denk wel dat we beter een jaartje met de 22.000 polen kunnen wachten. Hoeveel procent van de 22.000 illigalen denk je dat daadwerkelijk officieel het land uitgaan? Volgens mij is het onbegonnen werk. Maar heb jij een goed beeld en idee van de uitvoering dan hoor ik dat graag, want nu komen bij mij alleen maar beelden op waarom het niet kan. Ik weet er ook te weinig van en krijg tegenstrijdige informatie.

Geen opmerkingen: