vrijdag, september 05, 2003

Communicatie naar de leden, 15 x niks

Er is in Amsterdam een paar weken geleden een agressieve meneer al dan niet per ongeluk door een zich bedreigd voelende politieagent doodgeschoten. Dit heeft Amsterdam hevig beroerd, dat is logisch. Ik hou me bezig met het verbeteren van de communicatie met PvdAleden, dus als proef op de som ga ik eens kijken op welke wijze ik dit belangrijke gebeuren en de nasleep terugvind op de sites van de PvdA en de fractie of elders.
Laat ik eerst zeggen wat ik denk en wat ik weet. Cohen heeft zich erover uitgelaten, de PdvA was er trots op dat kamerlid/marokkaanse Khadija Arib er meteen op af is gegaan. De krant stond er redelijk bol van, ik verwacht natuurlijk veel commotie op de Baarsjes site en ik weet dat de voorzitter van de Baarsjes (PvdA, niet als zodanig in beeld) op AT5 gemeld heeft een verbod op demonstraties in de Baarsjes te stimuleren. Overigens bestond het beeld dat het ondanks uitermate moeilijke situatie met de Baarsjes het echt heel goed gaat, na de opknapbeurt van het Mercatorplein.
Tjalling Halbertsmawijdt er een column aan (fractie pvda stad), drie reacties. De PvdA-Baarsjes is een website aan het opzetten. Voor de rest niks gevonden.
Hoe doen de andere het. De site van de Baarsjes zelf: geen woord, Groen Links ook daar een column van de fractievoorzitter centrale stad, Maarten van Poelgeest, die wil meteen maar weer de regels gaan aanpassen. Bij het CDA en VVD niks te vinden, ook het archief van het Parool bevatte ogenschijnlijk niks. Conclusies kan ik niet trekken, ik kan alleen maar vaststelllen dat het vreseljik moeilijk is content te genereren en te vinden. Ieder stadsdeelafdeling is met hetzelfde bezig en de handen ineenslaan kan helpen, je kunt elkaars content gebruiken, je kunt rubriceren en een nieuwsbrief alla de VVD ontwikkelen, waarin op basis van categorieen leden worden geinformeerd. Maar het is duidelijk dat zonder een actieve redactie, zeg maar correspondentschap weinig zal gebeuren. Dan wordt een gezamenlijke site niet niks maar 15*niks.

Geen opmerkingen: