donderdag, juli 10, 2003

Dinsdag: Buurt verkend, met de toektoek op stap, terrasje aan de Mekong, olie massage

We hadden nog geen kip (10.500 kip is een dollar) dus onze actieradius was beperkt. Ik ben mijn richtingsgevoel helemaal kwijt, ik loop continu de verkeerde kant op . Ik kan onmogelijk zien aan de zonnestand waar zuid, oost en west is omdat de zon zo hoog staat en zo snel op en ondergaat. Binnen een kwartier is het pikkedonker, schemer schijnt in dit soort landen niet te bestaan. Wat zal dat in de winter dan wel niet zijn.
Ofschoon we voor mijn gevoel geen cirkel liepen kwamen we toch weer op dezelfde plek uit: de tempel aan het eind van de straat: koelkast en mechafoons aan boord. De slapende buddha voor het gebouw was pas nieuw hoorden we later, verder viel op dat veel olifanten verwerkt waren in de versiering waar normaal de slag en draak hun opwachting maken.

's middags met de toektoek op stap. Heerlijk een terrasje gepikt aan de mekong. Ik ruik al de kookkunst van Moon. Noodle soup op speciaal verzoek van Jack, zijn favourite. ' s Avonds aten we brood uit de westerse winkel (Pimphone en Healthy and Fresh). Hier koop je knackebraod voor 5 dollar en Peanutbutter of koeleman Appelmoes. Alle brood uit de winkel opgekocht en weer huiswaarts gekeerd. De fontijn op hety hoofdplein van Vientiane deed het helaas niet, anders zou het wel een idyullisch pleintje kunnen worden. Waren de meeste trottoirs in Bangkok gelardeerd met gaten, in Vientiane hebben ze op veel plaatsen het trottoir nog niet ontdekt, wel een sleuf waar het regenwater in moet afvloeien, afgedekt met betonnen tegels, die niet zelden instortbaar lijken. Termieten blijken in veel gevallen de veroorzakers te zijn van plotselinge verzakkingen.

Op de terugweg zijn we langs de ochtendmarkt geweest, die dus gewoon 's middags ook open is.
's avonds naar de massage.....

Geen opmerkingen: