vrijdag, januari 17, 2003

Irak
Ik ben niet zo demonstreerderig en al helemaal niet kettingbriefelijk. Ooit maakte ik een uitzondering. Ik moet toegeven ik was niet alleen (om met Youp te spreken). Zowel op het Museumplein als in Den Haag vergezelde ik links Nederland tegen de kruisraketten, met succes. En zo voel ik mij genoodzaakt na vele jaren weer in actie te komen tegen de dreigende oorlog in Irak, middels deelname aan onderstaande kettingbrief. Marcel van Dam (was geen fan van mijn vader, ik geef het toe) wist beslag te leggen op allerlei materiaal uit een denktank van Bush (gepubliceerd op internet), van voordat hij president werd. Irak beheersen is een strategisch doel in de nieuwe politiek van de VS en ik hou me maar met Bos vast aan de wijsheid van de VN, opdat zij voorkomen dat het helemaal een zootje wordt in die regio.

De VS willen de oorlog verklaren. Vandaag bevinden wij ons in een
punt van extreem onbalans in de wereld die tot een DERDE WERELD
OORLOG zou kunnen leiden. Als jij daar tegen bent, onderteken de
petitie die door de VN is gestart om dit tragisch gebeuren te doen
voorkomen.
Kopieer ALSJEBLIEFT deze e-mail in een nieuw bericht, onderteken
onderaan de lijst en stuur het bericht door aan alle mensen die je
kent. Wanneer het bericht uit meer dan 500 namen bestaat, stuur het
a.u.b. door aan: unicwash@unicwash.org
Mocht je beslissen om niet te ondertekenen, vragen wij je namens
alle mensen die aan het werk zijn om deze catastrofe te vermijden
dit bericht NIET te verwijderen maar gewoon DOOR TE STUREN.
Spreek je een andere taal, vertaal dit bericht en stuur het door aan
je kennissen.

Geen opmerkingen: