woensdag, januari 15, 2003

maandag beldag
Ik moet nog even vertellen hoe de PvdA beldag ging. Het was ontzettend leuk om te doen. De doelstelling was om kiezers waarvan men via een enquete wist dat ze tot de trouwe PvdA aanhang behoorden, vorige keer niet gestemd hadden. De taak was te kijken of ze naar de stembus gingen en als ze stemden ze te vragen of ze weer op de PvdA zouden stemmen. Iedereen (ik heb er zo'n 70 gebeld) was positief en enthousiast en ging stemmen. Een LPF gevonden en een D66, een paar twijfelaars: GL of SP, maar ze waren bijna allemaal overtuigd dat er geen rechts kabinet moest komen. Een aantal waren fel voor Nieuwenhoven, en vonden Bos te mediageniek, tot een partij als de PvdA zich daartoe moest verlagen.
"Jan, wat stem ik nog al weer". "Mijn vrouw twijfelt nog, zegt u, oh dat komt wel goed". "Mijn man stemt ook PvdA, kunt u nog een kruisje erbij zetten".
Nog een prettige avond en succes met stemmen. Wat opviel was dat heel Noord thuis was en dat half Zuid niet thuis was. We hebben erg gelachen en ik was blij dat ik niet werd overgehaald om rechtse stemmers naar de PvdA te lullen: dat gaat toch niet en dat willen we ook niet. Wij zijn voor onze mensen en als men ons wil dan moeten ze op ons stemmen, willen ze ons niet dan even goede vrienden, prettige avond en ik hoop dat u er nog eens over wilt nadenken.

Geen opmerkingen: